Prawa Murphy’ego – Facebook

Dzisiaj bardziej mam ochotę na kolejny luźniejszy wpis. Zajrzyjmy na miejsce, gdzie wielu z nas ma konta, część z nas pracuje (albo udaje), czyli czas na Facebook.

Zasady Ogólne.

  1. Okienko wyszukiwania myli się z okienkiem statusu, wtedy kiedy wpisujesz tam imię osoby, którą śledzisz.
  2. Facebook przestaje działać w czasie zmian na nim. W czasie, kiedy ich nie ma, też przestaje działać.
  3. Zaproszenia do gier są wprost proporcjonalne do liczby znajomy i odwrotnie proporcjonalne do ich średniej wieku.
  4. Nikt nie zna treści Regulaminu.
  5. Treść Regulaminu ulega zmianom w trybie losowym, powiadomienia o tym pojawiają się w losowych miejscach.
  6. Zaproszenia do znajomych są zawsze od ludzi, których nie znasz i/lub nie chcesz znać.
  7. Powiadomienia w wersji mobilnej pojawiają się w ilości zdolnej zawiesić telefon.
  8. Jeśli zapomnisz się wylogować i nie masz ustawionego głupiego statusu, nie znasz jeszcze rozmiaru zniszczeń.
  9. Twój szef stoi za Tobą.

Zasady Zdjęć.

  1. Na zdjęciu profilowym wyglądasz jak pijany, naćpany, recydywista, idiota (wybierz dowolną ilość określeń).
  2. Nie jest możliwe ustawienie odpowiednio miniatury zdjęcia profilowego.
  3. Szansa na bycie oznaczonym rośnie równomiernie do poziomu chęci uniknięcia tego.
  4. Zdjęcia na których jesteś pijany są udostępniane automatycznie przez wszystkich znajomych.
  5. Podgląd zdjęć jest możliwe losowy i nieczytelny. W sprzyjających okolicznościach jednocześnie kompromitujący.
  6. Przenoszenie zdjęć między albumami wymaga większej liczby kliknięć iż ich usunięcie i wgranie do innego albumu.

Zasady Komentowania.

  1. Ilość „Lubię to” jest odwrotnie proporcjonalna do rzeczowości komentarza i wprost proporcjonalna do ilości błędów gramatycznych w nim.
  2. Szansa na wysłanie komentarza nim się go skończy jest wprost proporcjonalna do jego długości.
  3. Edycja działa w zależności od faz księżyca oraz notowań cen chińskich klapków.
  4. Komentarze pisane po pijaku, w gniewie, rozpaczy zwykle są widziane przez wszystkich, którzy nie powinni ich widzieć.

Zasady Tablicy.

  1. Szansa na zobaczenie czegoś interesującego na Tablicy jest losową wartością z przedziału 0-5%
  2. Treść postów na Tablicy stanowi narzekanie, chwalenie się oraz zdjęcia kotów.
  3. Ilość spamu „Udostępnij to aby pomóc/zaprotestować” rośnie w postępie geometrycznym.
  4. Aplikacje, o których nie pamiętasz publikują w Twoim imieniu.
  5. Posty Znajomych na Twojej Tablicy zwykle są spamem lub życzeniami urodzinowymi. W drugim wypadku zwykle nie są one umieszczane w dniu Twoich urodzin.

Zasady Wiadomości.

  1. Rozmówca widzi, kiedy przeczytałeś wiadomość i wie, że nie odpowiadasz.
  2. Rozmówca widzi, że kasujesz to co napisałeś.
  3. Wszelkie wiadomości, które są ważne, najpewniej są w folderze Inne.
  4. Wszelkie dźwięki nowych wiadomości pojawiają się przy ich nadejściu z tolerancją minuty.
  5. To czy wiadomość będzie wysłana jest odwrotnie proporcjonalne do jej ważności.
  6. Jeśli wysyłasz kilka wiadomości, nie dojdzie tylko ta, której brak wypaczy całość wypowiedzi.

A niedługo wersja z drugiej strony barykady, czyli jak to wygląda kiedy pracuje się na aplikacjach i przy reklamach oraz na FanPage.

Rafał Chodzicki

Specjalista SEO i Social Media

Ostatnie wpisy Rafał Chodzicki (zobacz wszystkie)


Skomentuj

Na blogu jest moderacja komentarzy. Nie ma potrzeby kilkukrotnego komentowania.