Czy Internety to potęga?

Ostatnio rzeczywiście można odnieść takie wrażenie, szczególnie po akcji z Makro. Dla tych, którzy nie siedzą podłączeni do Facebooka całą dobę albo też nie śledzą wszelkich dziwnych akcji, wyjaśniam: Makro w swej ofercie posiadało zafoliowane w całości prosięta. Produkt dla klientów z sektora gastronomiczno-hotelarskiego, jednak informację o nim wyłapało więcej osób. I przez dwa dni na profilu Makro były dwie krucjaty: przeciwników sprzedawanych prosiaczków, którzy uważali je za coś obrzydliwego, jak i obrońców sprzedawanych prosiaczków, dla których były po prostu produktem. Ci drudzy używali argumentu, że w końcu wiele osób dowiedziało się, iż mięso robi się ze zwierząt.
Koniec końców, Makro wycofało (tymczasowo) produkt z oferty. Można więc odnieść wrażenie, że wojownicy o sprzedaż tylko pokrojonych zwierząt wygrali. W końcu zmusili międzynarodową firmę do zmiany oferty.
Jednak parę dni później pojawiła się nowa afera, kiedy to Piotr Ogliński, znany z tego, że kocha gotować i że nie lubi parówek pewnej firmy, wyleciał z programu o gotowaniu. Po prostu okazał się, zdaniem jury, słabszy od reszty, zaś jego pomysły wtórne i na zbyt niskim poziomie. Oczywiście Bojownicy Internetów ruszyli do boju i kolejny fanpage został zasypany wiadomościami o tym, jak to stacja straciła widzów, oglądalność poleci o 80% i tak dalej. Z tego co wiem, program dalej jest emitowany, krachu nie było.
Jednak to co jest w tym wszystkim najciekawsze, to fakt, jak szybko ludzie w dobie Internetu umieją się jednoczyć i jak bardzo przez to przeceniają swoje możliwości. Makro ustąpiło pola, jednak TopChef dalej jest emitowany. Mimo to blogerzy stają się coraz bardziej rozpoznawali, zapraszani do kampanii reklamowych, jak choćby ta w wykonaniu Lidla. Znak tego, że rzeczywistość wirtualna przenika się coraz bardziej z tradycyjną. Możliwe, że niedługo osoby dzisiaj znane tylko wąskiemu gronu Internautów (w końcu nie każdy użytkownik Internetu zna każdego blogera), będą znane tak, jak gwiazdy seriali. W końcu technologii wokół nas coraz więcej.

Rafał Chodzicki

Specjalista SEO i Social Media

Ostatnie wpisy Rafał Chodzicki (zobacz wszystkie)


Skomentuj

Na blogu jest moderacja komentarzy. Nie ma potrzeby kilkukrotnego komentowania.